Les adultes de referència de l' espai Aiyana acompanyem l' aprenentatge en la seva gestió emocional, posant especial èmfasi en el respecte per l' infant i els seus processos de progrés.
El dia a dia l' acompanyem de manera no directiva, preparant prèviament zones i llocs en els que les activitats afloren espontàneament i segona l' interès de les petites i petits. Depenent del moment del dia, les activitats s' organitzen lliurament, individual o col.lectivament.
Considerem de vital importància respectar la natural dependència de la primera infància, és per això, que al nostre centre són ben rebudes aquelles famílies que puguin quedar-se amb el seu infant durant l' estona d' entrada relaxada. Les mares i els pares sempre sou benvinguts! I la vostra presència, a primera hora del matí, es considera un suport de gran riquesa per a nosaltres, els vostres fills i filles i per la resta d' infants.
Amb la voluntat de propiciar un ambient relaxat i d' atendre les necessitats dels infants, les educadores parem especial atenció al to de veu i a la posició del nostre cos davant d' ells. Es propicia així un dia tranquil en el que els nens i les nenes són els principals protagonistes.
Sabem del respecte per l' autorregulació i la relació de cada individu amb el seu propi cos, donat això, no forcem a realizar moviments o postures, a menjar aliments, a compartir jocs ni espais...
Coneixem la importància d'uns límits clars i coherents, així doncs, al nostre centre es pot escollit fer moltes coses, però amb certes normes, tant per als infants com pels adults, que les acompanyants hem decidit per tal de cuidar el material, el grup i la nostra filosofia.
Cal parlar dels conflictes que sorgeixen com a part imprescindible i inevitable de l' aprenentatge. Tot i que ens desperten emocions a vegades difícils de gestionar, no fem un judici negatiu. Respectem al màxim el conflictes entre les parts implicades, acceptem allò que està passant, ho miren com a part d' un procés que es mou, qüestionem la nostra pròpia visió d' allò "just i injust" i fem la intervenció quan les forces entre les persones que protagonitzen el conflicte es veuen desequilibrades. Un cop intervenim, sempre busquem la manera d' afavorir l' espai per tal que ambdues parts expressin el que volien i facilitem que amb gestos, sons i/o paraules, es pugui arribar a un enteniment o acceptació del límit.
Al nostre espai, totes les emocions tenen la mateixa validesa, les reconeixem, acceptem i ajudem als infants a comunicar-les sense fer mal. Considerem de gran importància parar especial atenció en com fem ús del llenguatge amb els infants i entre els adults.
En els moments d'acompanyament a primera hora del matí, quan la mare o el pare poden estar presents a l' espai, es comprometen a respectar el procés dels nens i nenes situant-se com a observadors i deixant que siguin ells mateixos, juntament amb les adultes de referència, qui resolguin les situacions concretes que es poden anar presentant. Tenint això present, la coherència amb la nostra filosofia es durà a terme d' una manera fluïda i relaxada.
El dia a dia l' acompanyem de manera no directiva, preparant prèviament zones i llocs en els que les activitats afloren espontàneament i segona l' interès de les petites i petits. Depenent del moment del dia, les activitats s' organitzen lliurament, individual o col.lectivament.
Considerem de vital importància respectar la natural dependència de la primera infància, és per això, que al nostre centre són ben rebudes aquelles famílies que puguin quedar-se amb el seu infant durant l' estona d' entrada relaxada. Les mares i els pares sempre sou benvinguts! I la vostra presència, a primera hora del matí, es considera un suport de gran riquesa per a nosaltres, els vostres fills i filles i per la resta d' infants.
Amb la voluntat de propiciar un ambient relaxat i d' atendre les necessitats dels infants, les educadores parem especial atenció al to de veu i a la posició del nostre cos davant d' ells. Es propicia així un dia tranquil en el que els nens i les nenes són els principals protagonistes.
Sabem del respecte per l' autorregulació i la relació de cada individu amb el seu propi cos, donat això, no forcem a realizar moviments o postures, a menjar aliments, a compartir jocs ni espais...
Coneixem la importància d'uns límits clars i coherents, així doncs, al nostre centre es pot escollit fer moltes coses, però amb certes normes, tant per als infants com pels adults, que les acompanyants hem decidit per tal de cuidar el material, el grup i la nostra filosofia.
Cal parlar dels conflictes que sorgeixen com a part imprescindible i inevitable de l' aprenentatge. Tot i que ens desperten emocions a vegades difícils de gestionar, no fem un judici negatiu. Respectem al màxim el conflictes entre les parts implicades, acceptem allò que està passant, ho miren com a part d' un procés que es mou, qüestionem la nostra pròpia visió d' allò "just i injust" i fem la intervenció quan les forces entre les persones que protagonitzen el conflicte es veuen desequilibrades. Un cop intervenim, sempre busquem la manera d' afavorir l' espai per tal que ambdues parts expressin el que volien i facilitem que amb gestos, sons i/o paraules, es pugui arribar a un enteniment o acceptació del límit.
Al nostre espai, totes les emocions tenen la mateixa validesa, les reconeixem, acceptem i ajudem als infants a comunicar-les sense fer mal. Considerem de gran importància parar especial atenció en com fem ús del llenguatge amb els infants i entre els adults.
En els moments d'acompanyament a primera hora del matí, quan la mare o el pare poden estar presents a l' espai, es comprometen a respectar el procés dels nens i nenes situant-se com a observadors i deixant que siguin ells mateixos, juntament amb les adultes de referència, qui resolguin les situacions concretes que es poden anar presentant. Tenint això present, la coherència amb la nostra filosofia es durà a terme d' una manera fluïda i relaxada.
Comentarios
Publicar un comentario