A primera hora del matí, quan els infants encara no han arribat, les acompanyants preparem diferents racons de joc per convidar a la creativitat, en els que es pot estar, tocar, agafar, llençar, agrupar, deixar, amuntegar, mirar, observar i transformar segons es desitgi.
El raconet de contes és un lloc tranquil, on gaudeixen amb l' adult de les històries, de les imatges i de les converses que es creen entre iguals.
El joc simbòlic és un espai especialment cuidat. La cuineta, les nines, les teles...endinsen als petits i petites en el seu món de la psique vivint moments de veritable plaer i benestar.
Al petit espai de matalassos i coixins, els infants salten, rodolen, s' estiren...es mouen en llibertat, experimentant amb la seva autonomia i el seu límit personal, que ells mateixos regulen.
Un espai amb proposta de material piklerià: el laberint, la rampa, el calaix de gateig, que ofereixen experiències i possibilitats de gran riquesa a nivell motriu i d'interacció entre els infants.
Les propostes que oferim amb material de construcció, trens, cotxes, material Montessori, etc. ofereixen la possibilitat d' aprenentatges més concrets per desenvolupar la psicomotricitat fina, la concentració, la coordinació òculo-manual...
Les cançons, les rimes i la música són materials que utilitzem per relacionar-nos emocionalment amb els infants, alhora que són una valuosa eina que afavoreix la comunicació verbal i el desenvolupament de l' expressió i la parla. Per acompanyar les cançons i alguns contes fem servir la guitarra com a instrument musical, i aquest darrer curs introduïrem la flauta per gaudir d' altres sons que, ben segur, donaran riquesa al nostre dia a dia.
Comentarios
Publicar un comentario